Cute Polka Dotted Grey Bow Tie Ribbon Szabeli w domu: "Szary domek"

piątek, 11 grudnia 2015

"Szary domek"

Na tę książkę czekałam z utęsknieniem. Byłam niezwykle ciekawa wszystkich nagrodzonych ilustracji. Książeczka jest bowiem wynikiem zorganizowanego przez "Biedronkę" konkursu zatytułowanego "Piórko 2015". I nie czuję się zaskoczona. Rysunki są dokładnie takie, jakich się spodziewałam. Z doświadczenia wiem, że dzieci mają odmienne poczucie estetyki. To, co nam się podoba, co dla nas jest zabawne, dla dzieci jest po prostu brzydkie. Nie wiem, czym kierowało się jury, przy wyborze, ale na pewno nie dziecięcym gustem. Być może ktoś zarzuci mi, że przemawia przeze mnie zazdrość, bo brałam udział w konkursie i nie wygrałam, i pewnie trochę racji w tym będzie ;) Niemniej jednak, widziałam kilka prac, które, w moim odczuciu, dużo bardzie pasowałyby do charakteru opowiadania. No ale o gustach ponoć się nie dyskutuje.

Kilka prac innych uczestników udało mi się odnaleźć w czeluściach internetu. Zainteresowanych zapraszam TU. 

Sama historia jest piękna. Opowiada o samotności, o przyjaźni, o tym, że inny nie znaczy zły. Z czystym sumieniem polecam zapoznanie się z utworem pani Katarzyny Szestak. Uważam, że pozycji tej nie może zabraknąć pod choinką żadnego malca. Zwłaszcza, że cena jest rozkosznie przyjemna. Do tego książka wydana jest w twardej oprawie, co jest niezaprzeczalnym atutem. 

Okładka jest, moim zdaniem, w porządku. Choć ja ewidentnie inaczej widzę kolor szary. 

A to jest srebrny wilk

Dobra, kot jest boski. Ale ja kocham wszystkie koty ;)


Cena: 9,99zł

Szabeli

8 komentarzy:

  1. Jako dorosła osoba nie mająca dzieci uwielbiam takie książki :) piekne ilustracje, estetyczne wydanie - czasem kupuję takie - nie mogę się powstrzymać ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobnie. Dzieci nie mam, a książkę kupiłam :)

      Usuń
  2. Mam podobne odczucia jeśli chodzi o tą książeczkę. Wziąć udziału w konkursie w końcu mi się nie udało (nie wyrobiłam się z rysunkami), ale, o ile do tekstu nie mam żadnych zarzutów- fajna, wartościowa opowieść, to co do rysunków... hmm... Ilustracje bardzo mi się podobają, ale mam wrażenie, że dzieci widzą to inaczej... To co podoba się dorosłym nie zawsze podoba się dzieciom (w drugą stronę też to działa), może w jury powinno być kilkoro dzieci... Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze, że liczyłam, że wybór ilustracji będzie przynajmniej konsultowany z grupką dzieci. W końcu to dla nich książka.

      Usuń
  3. Chętnie przeczytam mojemu maluchowi jak się urodzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie też ta książeczka zachwyciła. Pod względem plastycznym jest świetna no i treść też zachwycająca. Moje dzieci też zaczarował ten domek.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pod względem plastycznym doskonała książka.Treść też wspaniała. Zachwyciła całą naszą rodzinę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też próbowałam swoich sił w konkursie:

    http://www.renatarysuje.pl/rysowane/ilustracje-bajki/

    Ale muszę przyznać, ze ilustracje które wygrały są świetne. Sama chciałam kupić książkę, ale nie zdążyłam :(

    OdpowiedzUsuń