Cute Polka Dotted Grey Bow Tie Ribbon Szabeli w domu: Co mnie bulwersuje?

niedziela, 1 marca 2015

Co mnie bulwersuje?

Jestem dziś jakaś rozbita. Wczoraj miałam bowiem nieprzyjemną przeprawę z administratorem jednej z grup na FB. Zakończyło się wyrzuceniem z grupy. Pal licho tego człowieka, ale sama grupa stanowiła dla mnie źródło wiedzy dotyczącej kotów ("jestę kociarzę", a jak!). Ludzie dzielili się swoimi doświadczeniami, służyli radą. Co ciekawe, szanowny pan moderator swoje posunięcia ograniczał jedynie do wyrzucania z grupy ludzi, którym przeszkadzało jego naprawdę chamskie podejście do użytkowników. Starałam się nie wtrącać, żeby nie prowokować nikogo, ale wczoraj nie wytrzymałam. 

Otóż szanowny pan admin (lat może ze 30, ale raczej dużo mniej), zwrócił się do kobiety, na oko sześćdziesięcioletniej słowami typu "czy ty masz coś z mózgiem?". Fakt, kobieta po raz kolejny zadawała to samo pytanie, dotyczące karmy Whiskas. Podejrzewam, że to typ kobiety, która wierzy reklamom (starsi ludzie tak już mają) i trudno jej uwierzyć, zrozumieć, że karma z 4% mięsa i ogromną ilością zapychaczy, bardziej szkodzi niż pomaga. Pomimo tego co mówią w reklamach. No ale nie daje to prawa, by publicznie jakiś smarkacz w ten sposób odpowiadał komuś, kto mógłby być jego własną matką. Może nawet babcią. Każdy kto pod postem skrytykował admina, otrzymywał "wiązankę" i bana. 
Po wyrzuceniu toczyłam dyskusję prywatną z tym panem i nawet jego małżonką. Żadne z nich nie widziało nic złego w wulgarnych wręcz wypowiedziach admina. Co więcej, stwierdzili, że to ja jestem chamem, bo obrażam pana admina - ciekawe czym? Wygarnięciem mu kilku słów prawdy? I to bez użycia wulgaryzmów! 

I takie przemyślenia mnie naszły. Skoro bardzo młodzi, ponoć wykształceni (szczycą się swoim wykształceniem w profilu, pan admin nawet kierunkiem"psychologia") ludzie bez wahania obrzucają błotem publicznie starsze osoby, które po prostu pewnych rzeczy nie rozumieją lub mają inne zdanie, to jak w tym kraju może być dobrze? Chyba zaczynam rozumieć pojęcie "Polaczki-Cebulaczki".   Inaczej tego nie da się określić. Nie pojawiło się ono bez przyczyny. Gdzie się podziały takie wartości jak kultura osobista, dobre wychowanie? Czy wynika to z kompleksów jakichś, czy z innych pobudek? Przyznam szczerze, że jestem przerażona. Dlaczego młodzi ludzie nie potrafią toczyć merytorycznych dyskusji, tylko od razu wyjeżdżają z epitetami? 

Podsumowując: Nie polecam grup pana Mieszka E. (Kocie porady behawioralne, Wszystko o kocich chorobach), no chyba, że chcecie od tego młodzieńca oberwać jakimś epitetem. Choć może doprecyzuję: dyskusje na grupie polecam, za to odradzam wszelkie kontakty z panem Mieszkiem i jego małżonką.



******************************

A teraz miłe rzeczy.
Bardzo dziękuję wszystkim za udział w Candy. Nie spodziewałam się, że mój jelonek przypadnie Wam do gustu. W najbliższych dniach ogłoszę wyniki. Tylko trochę ochłonę :)


Szaba

20 komentarzy:

  1. Zgadzam się z Tobą i też chamstwu mówię nie. Niestety w dzisiejszych czasach tego chamstwa i braku kultury osobistej coraz więcej, a w szczególności w internecie.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to miło znaleźć bratnią duszę :) Pozdrawiam.

      Usuń
  2. I to jest właśnie domena internetu: chamstwo. Nikt 'na żywo' nie zwróciłby się tak do drugiej osoby. Nieważne czy starszej, czy młodszej. Po prostu w zyciu panujemy nad swoimi odzywkami, ale internet daje nam poczucie anonimowości, wiek rozmówców się zaciera, tu wszyscy sa równi, no i wychodzi, przysłowiowe szydło z worka, niestety... Dobrze, ze na to zwracasz uwagę i nie ulegasz ogólnie panującej modzie na prostactwo...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Święte słowa. Oj to poczucie anonimowości.

      Usuń
  3. Cieszę się, że ktoś w końcu poruszył ten problem... Też mnie bardzo denerwuje i mierzi gdy widzę takie zachowanie w internecie, na szczęście nie przypominam sobie by kiedyś dotyczyło bezpośrednio mnie.
    Żaden człowiek, nie ważne czy starszy, czy młodszy nie powinien być taki dla innych. Ale widać nie wszyscy potrafią się zachować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zastanawia, jakie ci ludzie mieli wzorce, i jakie zasady przekażą swoim dzieciom. Przerażające.

      Usuń
  4. Po kocie porady zapraszam na portal www.miau.pl, jest tam forum gdzie piszą kociarze :)
    Pozdrawiam,
    Iwona

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja już dawno przekonałam się jak prawdziwe jest określenie "Polaczki-Cebulaczki"- żałuję, ale niestety... Każdy facet, który odzywa się tak do kobiety, bez względu czy ma ona 20, 40 czy 60 lat, jest dla mnie burakiem, chamem i prostakiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety ani ten pan, ani jego kobieta jakoś tego nie dostrzegają. Przykre.

      Usuń
  6. To się nie zapisze - bo po godzinie polecę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. No powiem szczena mi opadła. Nie chciałabym zachowania tej patoli (w domyśle czytaj rodziny) komentować.
    Niestety to nie jest, że tak powiem odosobniony problem, chamstwo i buractwo szerzy się na wielką skalę, kiedyś nie przeszłoby takie zachowanie dziś przez wielu jest puszczane mimo chodem.
    Szkoda.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pan M. stwierdził, że grupa jest jego własnością i robi co uważa. A żonka mu wtórowała, twierdząc, że sama wyrzuciłaby mnie z grupy, bo obrażam pana M. Kpina. Przyznam szczerze, że zastanawiałam się, czy mnie nie wkręcają. Zablokowałam całą klikę i mam teraz święty spokój. Ale gdzieś w głowie siedzi mi myśl, że tacy ludzie niczego nie rozumieją i dalej będą prowadzić grupę w swoim stylu. Najgorsze jest właśnie to, że coraz częściej na takiej osoby się trafia. Albo, tak jak napisałaś, chamstwo się szerzy, albo po prostu powychodziło ze swoich nor i zaczęło się publicznie uzewnętrzniać. A internet to raj dla nich.

      Usuń
  8. Zgadzam się z każdym Twoim słowem w tym poście na temat braku kultury:( Smutne zjawisko, ale coraz bardziej powszechne. Na razie, ja jako osoba dorosła zawsze zwracam uwagę na bezczelne epitety, które gdzieś usłyszę, reaguję zawsze. Ale pewnego dnia, kto wie, czy nie dostanę ...w czapkę;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest najgorsze właśnie. Człowiek, który zachowuje się właściwie, może ponieść konsekwencje za zwrócenie uwagi. Dokąd ten świat zmierza?

      Usuń
  9. Przykre to bardzo.
    ps. jak chcesz pogadać fachowo o kotach w fajnej atmosferze to zapraszam tu http://www.forum.agiliscattus.pl/index.php, nie tylko dla kotów brytyjskich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zaproszenie. Na pewno skorzystam.

      Usuń
  10. Również mówię "nie" chamstwu! i Zgadzam się z Tobą! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się z Tobą i z Twoimi słowami. Szkoda że są tacy ludzie, którzy nie potrafią się zachować a ich dewizą jest właśnie chamstwo. Pozdrawiam Serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgadzam się w stu procentach z Tobą, nienawidzę chamstwa! Precz z takimi ludźmi...

    OdpowiedzUsuń